..And then...we make a selfie...

15:53


Jeg må innrømme at jeg nok trives aller best BAK kamera. Men, av og til er det jo litt morsomt å leke litt med verktøyet også. Jeg har en Fuji X-T1 som jeg bruker når jeg er på farten - mitt "lommekamera" på en måte. Når jeg jobber, så er jeg Canon-fotograf og jobber med stort og tungt kamerahus, og store tunge objektiver. Det som er litt morsomt er at den lille fujien egentlig er like bra som det store (jeg er litt kresen på kamera, så det er ikke det billigste "lommekameraet" på markedet for å si det sånn). Jeg mangler bare et par objektiver, som står på ønskelista, så kan jeg egentlig helt fint bruke dette også på jobb - jeg KAN jo det nå også, og det hender det får bli med med 35mm i stede for det store, men jeg driver lissom å blir litt kjent med dette nye da. Det er nytt system, og mange funksjoner en skal venne seg til å finne frem til og bruke. Men på sikt er det meningen å ha denne gullklumpen med i jobbesekken litt oftere også.

Jeg har også lyst til å teste Olympus PEN - den digitale varianten. med en 45mm. Jeg har faktisk en analog PEN. Bruker den ikke (men det tenkte jeg å endre på også etterhvert), men den er jo så fin å se på, så den står til pynt. SE på den da! Sååååå pen 





Men, først må jeg LEKE litt. Teste og prøve meg litt frem. Jeg elsker bildefilene den lille Fujien gir. De er egentlig helt perfekte rett fra kamera syns jeg. Men av gammel vane skyter jeg oftest i RAW likevel. Og, så har det innebygd Wifi - som gjør at jeg kan bruke telefonen eller ipaden som fjernkontroll - jeg ser faktisk bildet rett på telefonen før jeg trykker på utløseren. Praktisk til for eksempel...selfies....Eller når en må ha kamera heeeelt i ro og på stativ...da er også en fjernutløser kjekk å ha. Så, her har jeg altså lekt meg...med meg selv som modell...hoho! Men morro var det i allefall 

Smil fra Ann Sissel


You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.